Практичні рекомендації по експлуатації торгового холодильного обладнання

Наш багаторічний досвід роботи з торговим і промисловим холодильним обладнанням дозволяє відповідально заявити, що дотримання всіх умов експлуатації даного обладнання дозволить безперебійно експлуатувати його протягом 5-7 років. І це стосується не тільки іноземних виробників, але також і вітчизняних, де, як правило, використовуються компресора надійних європейських виробників. Але часто буває, що проблеми у власників магазинів і торгових точок виникають вже на протязі першого року експлуатації, коли в більшості випадків ще навіть не вичерпаний гарантійний термін його роботи. У чому ж основні причини? Статистика свідчить, що лише в 25% випадків виходу холодильного обладнання з ладу, причина була в заводському браку. Решта причин на совісті власника магазину і персоналу, що працює з обладнанням. Давайте разом розберемося в основних причинах.

В одній з наших статей ми торкнулися питання експлуатації торгового холодильного обладнання в спекотну пору року. Радимо Вам обов'язково ознайомитися з усіма порадами, викладеними там, оскільки ми цю частину не розглядаємо.

 

Всі основні причини повної або часткової непрацездатності холодильного обладнання можна виділити в групи, відповідно до причин їх появ:

  • неуважність і неакуратність персоналу;
  • недотримання основних умов експлуатації холодильного обладнання;
  • заводський брак і недоробки.

Почнемо з кінця. Заводський брак, як правило, може полягати в деяких дрібних і непередбачуваних деталях. Може перегоріти лампочка, відклеїтися стик скла, вийти з ладу програмне забезпечення, що керує роботою обладнання і т.п. Вихід з ладу безпосередньо самого холодильного агрегату з вини виробника трапляється вкрай рідко. Як правило, причина того перші два фактори.

Серед основних умов експлуатації, які порушуються в магазинах і торгових точках можна виділити недотримання температури навколишнього середовища для роботи обладнання, рекомендованого температурного режиму самого обладнання, перевантаження товарами, несвоєчасне обслуговування обладнання, неправильна установка і розміщення. Варто відзначити, що практично всі виробники торгового холодильного обладнання наносять спеціальні мітки для завантаження товарів, перевищувати які забороняється. Недотримання зазначених вище правил призводить до роботи обладнання в перевантаженому режимі, що через деякий час може зовсім вивести з ладу сам холодильний агрегат. Так наприклад, часто буває, що власник магазину з метою економії купує мінімальну кількість холодильних вітрин для викладення товару. В процесі експлуатації кількість товару може перевищити очікуваний і його викладають з порушенням норм експлуатації. Холодильна вітрина починає працювати в перевантаженому режимі і через деякий час може зовсім вийти з ладу. Тому рекомендується купувати холодильне обладнання з деяким запасом, щоб навіть при виході з ладу однієї одиниці завжди можна було підстрахуватися і уберегтися від псування продуктів.

Обов'язковою умовою правильної експлуатації торгового холодильного обладнання є чітка періодичність його сервісного обслуговування. Рекомендована мінімальна частота сервісного обслуговування не перевищує 1 місяця, а в спекотну пору року 2-х тижнів. Нехтування правилами сервісного обслуговування також є частою причиною виходу з ладу холодильного обладнання.

І нарешті, практично найчастішою причиною проблем з торговим холодильним обладнанням є неуважність, неакуратність, необізнаність а також цікавість персоналу. Часто буває, персонал просто не знає основних вимог по експлуатації обладнання. При цьому, нерідко випадково або спеціально затикають отвір охолоджуючого вентилятора, кидають на вентилятор поліетиленові пакети, які перекривають доступ до нього повітря і т.п. Іноді буває персоналу просто цікаво спробувати перемикання режимів роботи обладнання, натискати його "кнопочки". Це призводить до зміни режимів роботи, а часом до повної зупинки роботи обладнання. Тому навчання і періодичний інструктаж персоналу, що працює з холодильним обладнанням вбереже Вас від перебоїв в його роботі і незапланованих витрат.
Адреса: м. Полтава, 36008
вул. Ветеринарна, 22
Тел. (067) 530-08-82
(095) 882-02-24

Юр. адреса: м. Київ, 03148
вул. Сім'ї Стешенко, 3